CHRISTMAS

Julen var roligare förr, när vi satt med hela släkten ena dagen i farmors gillestuga med alla kusiner, Erik osv. Och andra dagen hemma med andra delen av släkten från mormor och morfar. Det var fullt med snö och det var alltid sådan stämning med klappar, maten, tomten som luktade farmor, julfilmerna, öppna brasan m.m. Men allt är annorlunda nu, nu förtiden uppskattar jag julen mer familjen och släkten kan jag inte ta det för givet längre. Både farmor, sten och Erik är borta och även mormor börjar bli så dåligt att hon inte orkar vara med hela kvällen. Jag uppskattar familjen och de som fortfarande finns med oss. Jag är avundsjuk på er som fortfarande har stor släkt med stort julfirande. Ta vara på det. ♡
 
Idag började vi dagen med att besöka Ida och Emma, svängde även förbi Jockes hus för att lämna julblomma till farmor och farfar som är husvakter när hela bergmans är på resande fot. Sedan firade vi julen hemma hos oss med släkten, skulle varken ge eller få klappar eftersom vi åker till London med familjen och inhandlar allt där men fick lite klappar ändå och de var jättefina ♡ Nu ska vi krypa ner till en julfilm puss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0